Author: Hanif

Posts

Seminar Keluarga OHSEM

Kalau Betul Sayangkan Anak Kita.. Jangan sampai jadi begini! Tengok sendiri video ini.. Anak kecil ini diserang penyakit saraf akibat terlampau ketagih gajet 🙁 Itu risioko dari sudut kesihatan.. Cuba teliti statistik yang menakutkan ini: . 50% dari kanak-kanak yang bersekolah menengah berinteraksi melalui media sosial tanpa pemantauan ibu bapa ⚠️1 daripada 4 kanak-kanak di…

Blog | Posts

Kelas Mengaji Al-Quran Ipoh

“Belajar Al-Quran cara santai supaya lebih mudah difahami” . Alhamdulillah, dengan teknik yang betul, pembelajaran jadi senang dan berkesan.. Kalau #dulu cemburu dalam diam pada kawan-kawan yang pandai baca Quran. Kini tak perlu lagi, sebab dah boleh baca Quran dengan yakin dan bertajwid! : #Istimewa buat warga Ipoh dan sekitarnya. Belajar AlQuran teknik terpantas dengan…

Portfolio | Posts

Resepi Nasi Arab (Shortcut)

Mak nak datang hujung minggu ni? Nak kene masak apa ni? Pernah tak kita berada dalam situasi sebegini? Mak mertua nak datang.. Bukan saja kene puaskan hati mak mertua mungkin jugak adik beradik ipar yang datang sekali.. Bukan je kene jaga air muka sendiri, suami pun kene juga.. Jadi kenalah pilih masakan yang: ✅Menepati citarasa…

Posts

Kem Hafazan Cuti Sekolah Taiping

❝Manfaatkan cuti sekolah dengan melahirkan anak-anak yang menyintai al Quran❞ ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ Masa cuti ni lah paling sesuai untuk melatih anak-anak untuk lebih dekat pada al-Quran 💝 Inilah sebab kenapa kami membuka pendaftaran untuk kem hafazan cuti sekolah yang akan datang ini. Kem hafazan ini, akan diadakan pada: ➡Minggu pertama cuti :25/26/27/28 November 2019 ➡Minggu…

Marketing

Prinsip dan Etika Perniagaan

Bukannya mustahil untuk buat duit melalui minat anda, tetapi oleh kerana ia ada kaitan dengan mana-mana peluang buat duit lain, anda mesti ingat yang terdapat beberapa prinsip dan etika yang anda perlu ikut. Kita akan lihat sedikit di sini. Dengan apa sahaja yang anda berurusan, amat penting untuk anda menghormatinya. Jika minat anda ialah mengumpul…

Marketing | Nukilan | Posts

Perniagaan Produk Digital Vs Produk Fizikal

Perniagaan konvensional  memerlukan banyak perbelanjaan untuk diuruskan dan dikendalikan dengan berkesan. Secara umumnya anda perlu membayar ruang pejabat, ruang gudang, dan inventori. Anda ada pekerja-pekerja yang memerlukan gaji dan faedah. Anda perlu membayar untuk membuat produk, atau cipta milik anda sendiri daripada bahan-bahan mentah yang bukannya murah. Anda juga perlu menguruskan penghantaran dan pembungkusan. Perniagaan…

Nukilan | Posts

Up-selling dan Down-selling

Secara ringkasnya, penjualan beretika bermaksud menjual dengan prinsip yang betul. Anda menjual dengan cara yang tiada siapa rasa rugi. Walaupun pelanggan membayar anda, pastikan bahawa mereka tidak membayar lebih dari nilai produk anda. Anda tidak mengenakan harga yang berlebihan. Anda hantar apa yang mereka harapkan. Jika anda memupuk semua prinsip ini, anda adalah penjual beretika….

Marketing | Posts

Yakinkan Prospek Dengan Produk Anda

Salah satu kesilapan terbesar perniagaan yang sering lakukan ialah mereka hanya fikir untuk memenuhi tabung mereka. Mereka tiada rasa hormat terhadap pelanggan mereka, padahal pelangganlah sebenarnya yang menukarkan perniagaan kepada perusahaan bisnes yang berjaya. Ada juga cerita lain. Terdapat sesetengah orang yang ada hati di tempat yang betul. Mereka sedar bahawa mereka mesti menyediakan kualiti…